Mówię jak jest.

dodano: 319 dni temu
budżet: do 145 zł
wyświetleń:
do końca: -315d 5h

Mariusz Max Kolonko (ur. 6 maja 1965 w Lublińcu) – polski dziennikarz, były korespondent TVP i TVN w USA, publicysta, prezenter i producent telewizyjny. Od 1988 roku mieszka w USA.

Ukończył I Liceum Ogólnokształcące w Bydgoszczy. Jest absolwentem dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i nauk politycznych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 80. jeszcze jako student był prowadzącym audycje Zapraszamy do Trójki, pracując etatowo w Programie III Polskiego Radia, współpracował z Polskim Radiem prowadząc audycje Lato z Radiem.

W 1988 roku wyjechał do USA, gdzie założył firmę budowlaną. Od 1992 roku był amerykańskim korespondentem Panoramy (TVP2), później także pozostałych serwisów informacyjnych TVP (w ramach Telewizyjnej Agencji Informacyjnej). W USA, w 1993 roku, założył swoją własną spółkę producencką, Media 2000, która jest podwykonawcą materiałów, programów i filmów reportażowych m.in. dla Telewizji Polskiej, TV 4, TVN i CBS. Mariusz Max Kolonko w 2001 roku stworzył pierwszą serię reportaży Odkrywanie Ameryki dla (TVP). Max Kolonko jest też częstym gościem amerykańskich sieci telewizyjnych (m.in. ABC i CNN).

W latach 2001-2005 amerykański korespondent dziennika TVP Wiadomości. We wrześniu 2001 roku nadawał w 1 programie TVP informacje z Nowego Jorku po dokonanych w dniu 11 września zamachach na World Trade Center. W 2004 roku w badaniu OBOP sklasyfikowany w pierwszej czwórce najpopularniejszych dziennikarzy w Polsce (obok K. Durczoka, T. Lisa, E. Jaworowicz). Od 2006 roku współpracował z telewizją TVN, przygotowując korespondencje dla programu Dzień Dobry TVN. W maju 2006 roku wydał książkę Odkrywanie Ameryki. Zapiski w Jeepie. Od stycznia 2007 felietonista Super Expressu w coponiedziałkowej rubryce: Ameryka według Mariusza Maxa Kolonko. Publicysta Focus Historia, tygodnika Angora[5], od maja 2008 tygodnika Newsweek[6], a od 2009 dziennika Rzeczpospolita.

Od kwietnia 2007 jest prowadzącym i producentem programu Odkrywanie Ameryki o nieznanych stronach USA dla TV 4. Od września 2007 jest twarzą telewizyjnej kampanii reklamowej amerykańskiej firmy ubezpieczeniowej Liberty Direct (oddziału Liberty Mutual) na polskim rynku. Równolegle w maju 2008 Max Kolonko został twarzą kampanii reklamowej Newsweeka Angielski na Maxa, obejmującej reklamę telewizyjną, radio, internet, outdoor oraz tytuły wydawnictwa Axel Springer Polska: Newsweek, Forbes, Dziennik, Fakt, Auto Świat i Przegląd Sportowy oraz TVP Kultura.

W sierpniu 2008 w rankingu Forbes sklasyfikowany jako 9. najcenniejszy dla reklamodawców dziennikarz w Polsce (64. na liście najcenniejszych polskich gwiazd).

W kwietniu 2009 roku wygrał proces sądowy przeciwko portalowi Pudelek.pl o naruszenie dóbr osobistych. W maju 2010 wygrał proces sądowy o zniesławienie, który wytoczył w 2008 roku dziennikowi Fakt za serię artykułów na temat jego związku z Weroniką Rosati.

Od września 2009 Max Kolonko prowadzi także blog w ramach amerykańskiego portalu The Huffington Post.

Twórca i CEO www.ThankU.com – ecommerce site wspierającej weteranów wojny.

Komentator wyborów prezydenckich 2012 w USA dla Onet.pl i telewizji Superstacja.

Od listopada 2012 komentator polityczny Superstacji. Komentarze Mariusza Maxa Kolonko „Mówię jak jest” na kanale YouTube generują w ciągu miesiąca ponad 400000 odsłon i zyskują ponad 4000 subskrybentów, widownia Superstacji zwiększa się w ciągu miesiąca o 15.6%. 1 czerwca 2013 jego kanał subskrybowało ponad 140 tysięcy osób i liczba ta wciąż rośnie.

Wywiad z Maxem Kolonko pt. „Jakiś gówniarz mówi mi, jak żyć” wygrywa w konkursie Best of Onet 2012 na najlepszy tekst roku, generując ponad milion odsłon i ponad 3500 komentarzy i wywołując dyskusję na temat poziomu dziennikarstwa w Polsce.

 

zobacz koniecznie Max TV

podaj dalej:
Śmiało, zaproponuj swoją ofertę
Dokładnie przeczytaj treść zlecenia i zastanów się czy na pewno podołasz zadaniu. Rozważnie składaj oferty - będzie ona dla ciebie wiążąca jeśli zleceniodawca wybierze ciebie jako zwycięzcę. Rozważ zawarcie umowy na piśmie - w razie problemów łatwiej będzie ci dochodzić swoich praw. W przypadku przeniesienia praw majątkowych prawo wymaga zawarcia umowy w formie pisemnej dla zachowania jej ważności. Zadbaj o portfolio - zleceniodawcy będą patrzyli na twoje dotychczasowe prace, dla nich liczy się doświadczenie wykonawcy. Zleceniodawca skontakuje się tylko z wybranymi osobami. Nie rozpoczynaj pracy jeśli zleceniodawca się z tobą nie kontakował!
Imię
E-mail
Strona www
Oferta
© 2013 max-kolonko.pl